1. | Let’s get to know each-other! | All about our school and us. |
2. | The region where we live. | The geography, fauna and flora of the region. Sights worth seeing. |
3. | My city. | Something about history. The most important monuments. The most important monuments. Famous people. What I like most about my city is… (the picture of the city seen by the teenagers) The most important culture events. I like most about my city is… (the picture of the city seen by the teenagers. |
4. | The traditions of the region. |
The traditional holidays tipical for the region. Traditional costiums. Traditional music.br /> Traditional cuisine. Legends and fairy tales. |
5. | Ourselves, our city and region contemporaneously. | Contemporaneous music. Contemporaneous culture. Hobbies and leasure time. Crazies. |
6. | Literature | Work on selected samples of Brasilian and Polish literatutre. |
7. | Visual Arts. | The most gripping examples of Brasilian/Polish painting, sculpture, architectue, ballet, etc. |
1. | Poznajmy się! | Prezentacja szkoły, uczniów, etc. |
2. | Region, w którym mieszkamy. | Rys geograficzny regionu, jego fauna i flora. Miejsca warte zobaczenia. |
3. | Moje miasto. | Coś niecoś z historii. Coś niecoś z ekonomii - profil gospodarczy miasta. Najważniejsze zabytki. Słynni ludzie. Co warto zobaczyć oraz gdzie warto pójść i dlaczego? Najważniejsze wydarzenia kulturalne. W moim mieście najbardziej lubię… |
4. | Regionalne tradycje. |
Święta typowe dla regionu. Tradycyjne stroje. Tradycyjna muzyka. Tradycyjna kuchnia. Baśnie, bajki, legendy i podania. |
5. | My, nasze miasto i region współcześnie. |
Muzyka współczesna. Kultura. Zainteresowania i sposoby spędzania czasu wolnego. Mody na / crazies…. |
6. | Literatura | Wspólne opracowanie wybranego utworu / fragmentu utworu twórców polskich i brazylijskich. |
7. | Sztuki piękne (wizualne) | Najciekawsze przykłady rzeźby malarstwa, architektury, baletu. |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz