| 1. | Let’s get to know each-other! | All about our school and us. | 
| 2. | The region where we live. | The geography, fauna and flora of the region. Sights worth seeing. | 
| 3. | My city. | Something about history. The most important monuments. The most important monuments. Famous people. What I like most about my city is… (the picture of the city seen by the teenagers) The most important culture events. I like most about my city is… (the picture of the city seen by the teenagers. | 
| 4. | The traditions of the region. | The traditional holidays tipical for the region. Traditional costiums. Traditional music.br /> Traditional cuisine. Legends and fairy tales. | 
| 5. | Ourselves, our city and region contemporaneously. | Contemporaneous music. Contemporaneous culture. Hobbies and leasure time. Crazies. | 
| 6. | Literature | Work on selected samples of Brasilian and Polish literatutre. | 
| 7. | Visual Arts. | The most gripping examples of Brasilian/Polish painting, sculpture, architectue, ballet, etc. | 
| 1. | Poznajmy się! | Prezentacja szkoły, uczniów, etc. | 
| 2. | Region, w którym mieszkamy. | Rys geograficzny regionu, jego fauna i flora. Miejsca warte zobaczenia. | 
| 3. | Moje miasto. | Coś niecoś z historii. Coś niecoś z ekonomii - profil gospodarczy miasta. Najważniejsze zabytki. Słynni ludzie. Co warto zobaczyć oraz gdzie warto pójść i dlaczego? Najważniejsze wydarzenia kulturalne. W moim mieście najbardziej lubię… | 
| 4. | Regionalne tradycje. | Święta typowe dla regionu. Tradycyjne stroje. Tradycyjna muzyka. Tradycyjna kuchnia. Baśnie, bajki, legendy i podania. | 
| 5. | My, nasze miasto i region współcześnie. | Muzyka współczesna. Kultura. Zainteresowania i sposoby spędzania czasu wolnego. Mody na / crazies…. | 
| 6. | Literatura | Wspólne opracowanie wybranego utworu / fragmentu utworu twórców polskich i brazylijskich. | 
| 7. | Sztuki piękne (wizualne) | Najciekawsze przykłady rzeźby malarstwa, architektury, baletu. | 
 
 
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz